Kaka

Tog en cykeltur runt sjön med Sasha, märktes på henne att de var ett tag sen hon fick följa med, haha.
Så nu har jag duschat och ätit gröt och en kaka. Ett tips på jätte goda och nyttiga kakor är Annick Robinsons gluten fria kakor. Hon använder mandelsmör och kokossocker vilket är väldigt dyrt om man ska köpa färdigt, men mandelsmöret kan man göra själv hemma och ist för kokossocker använer jag mej utav farinsocker och kokos.
Mandelsmör
2,5 dl mandlar
Ca 6 msk kokossmör
2 msk honung
1 tsk salt
Mal mandlarna i en matberedara tills det blir mjöligt. Smält kokossmöret och häll i lite i taget i mandlarna. (Krämen får inte bli rinnande) Tillsätt reten av ingredienserna och mixa till ett krämit smör.
Tog en cykeltur runt sjön med Sasha, märktes på henne att de var ett tag sen hon fick följa med, haha.
Så nu har jag duschat och ätit gröt och en kaka. Ett tips på jätte goda och nyttiga kakor är Annick Robinsons gluten fria kakor. Hon använder mandelsmör och kokossocker vilket är väldigt dyrt om man ska köpa färdigt, men mandelsmöret kan man göra själv hemma och ist för kokossocker använer jag mej utav farinsocker och kokos.


Mandelsmör

2,5 dl mandlar
Ca 6 msk kokossmör
2 msk honung
1 tsk salt

Mal mandlarna i en matberedara tills det blir mjöligt. Smält kokossmöret och häll i lite i taget i mandlarna. (Krämen får inte bli rinnande) Tillsätt reten av ingredienserna och mixa till ett krämit smör.

Kokos socker
Blanda ungefär lika mycket farinsocker som kokos till 0,75 dl.

Ägg
Det kan hända att ägget är för stort och kakdegen blir för blöt så vispa ägget lätt med en gaffel i
en annan skål och häll i lite i taget.

Tillval
Här kan du välja precis vad du tycker om. Jag brukar använada lätt hackade
cashew naturell och/eller russin.

200 grader
Men nu ska jag stänga av datorn för nu åskar de riktigt mycket.. Och lycka till med kakorna;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback